Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Meulder - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Meulder - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Moniek

10 Februari 2014 | Australië, Sydney

Het heeft even geduurt maar hier is weer een reisverslag. De eerste twee weken heb ik in Sydney gezeten. De eerste dagen voor mezelf en daarna een week met UltimateOz. De eerste dagen heb ik samen met de twee andere Nederlandse meiden (Marjolijn & Angelique) in Sydney een beetje rondgelopen. De eerste dag natuurlijk naar het Opera House en The Harbour Bridge. Ik moet zeggen het Opera House is helemaal niet zo mooi van dichtbij. Verder zijn we nog naar The Royal Botanic Gardens geweest dat was heerlijk. Daar zijn we iedere dag wel geweest om lekker te picknicken en mensen te kijken. Het was wel een beetje raar gezicht want je zit in een heerlijk rustig park aan de zee en als je aan de andere kant omhoog keek zag je alle grote gebouwen van de stad.

Zaterdag hebben Marjolijn, Angelique en ik een trip naar de Blue Mountains gemaakt. Een National Park vlakbij Sydney. Toen we op de bus stonden te wachten ontmoeten we nog een Nederlandse jongen.. Wessel. Dus dat was gezellig hij bleek ook veel uit te gaan in Breda dus genoeg te vertellen :). De Blue Mountains zijn echt super mooi! een soort Grand Canyon qua grote grote en om te zien alleen dan helemaal bebost. echt gaaf!

Zondag was een super leuke dag het was Australia Day! Een soort van koninginnedag alleen dan 10x zo groot. Iedereen had iets van Australie en overal live muziek en kraampjes. Marjolijn en ik hadden allebei een haarband in ons met australische vlaggetjes erop en Wessel liep met een strik van Australie om z'n nek.haha. We hebben heel de dag een beetje rond gelopen en s avonds zijn we naar Darling Habour gegaan. Dit is een super sfeervolle en gezellige haven in Sydney. Hier hebben we wat gegeten en hebben s avonds naar het vuurwerk gekeken.

Dan de week met UltimateOz. Een week vol met Goon!! Dit is een goedkope wijn in een zak van 4 of 5 liter voor ongeveer 8 euro. Niet echt heel lekker en je krijgt er hoofdpijn van But We're Backackers! ;) Onze week:
- Maandag hebben we een citywalk gedaan door Sydney en konden we iedereen beetje leren kennen.
- Dinsdag hadden s morgens uitleg over werk en je cv schrijven enzo en s middags lekker op een catamaran gelegen, gezommen, geBBQ en goon gedronken!
- Woensdag gingen we voor 3 dagen op BaseCamp in Port Stephens (een plaatje ten noorden van Sydney). Echt BaseCamp! tussen de spinnen en de lieve tamme kangoeroe Josie :). s Middags heb ik heel de middag aan m'n cv gewerkt en mailtjes gestuurd voor werk. Want ik wil graag maandag beginnen met werken. s Avonds zijn we naar het strand gegaan.
- Donderdag zijn we gaan sandboarden. Dat was super gaaf! in een oude open jeep door de duinen ergens in the middle of nowhere met een super mooi uitzicht. En dan met een board naar beneden dat gaat hard! Dus Beneden ben je zo, maar dan moet je door het losse zand in de brandende zon weer naar boven... :(. s Middags hebben we nog een wandeling gemaakt naar de top van een berg met een super mooi uitzicht.
- Vrijdag was de leukste dag van de week toen gingen we een dolfijnencruise maken. We zaten midden in een groep van 15 dolfijnen en zwommen echt naast de boot. Tijdens de lunch vertelde Marjolijn me dat ze met een meisje uit Nieuw Zealand een camper wilde huren en de oostkust naar boven wilde rijden...Ik hoefde er eignlijk niet over na te denken en zei: Fuck The Job I'm In!! Changing Plans ;). Ik dacht ik heb nog 10 maanden om te werken.
- Zaterdag waren we weer terug in Sydney en hebben we een beachwalk gedaan langs allemaal mooie stranden in Sydney om te eindigen in Bondi Beach. En s avonds hadden we een kroegentocht met een partybus.
Al met al een leuke week en veel verschillende mensen uit verschillende landen ontmoet.

Zondag hebben Marjolijn, Wessel & ik nog een beetje uitgerust en Chinees Nieuwjaar geviert. Er was een grote parade en vuurwerk.

Maandag was het dan zover...Onze camper ophalen en beginnen aan onze RoadTrip naar Cairns (ong.3000km:)). Muziek hard aan en meezingen maar. We zitten nu in Noosa en zijn ongeveer op de helft. Maar die verhalen komen allemaal nog wel anders word het wel een heel lang verhaal.

Liefs Moniek

• 10 Februari 2014 - 09:06

Annemiek:

Zo te lezen heb je het super naar je zin. Geniet er van.

• 10 Februari 2014 - 12:48

Ester:

Leuk even verslag te lezen. Dat zijn al heel wat toffe ervaringen in zo,'n korte tijd.
    En nu lekker toeren met de camper. Have fun xx ester