RoadTrip deel 1 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Moniek Meulder - WaarBenJij.nu RoadTrip deel 1 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Moniek Meulder - WaarBenJij.nu

RoadTrip deel 1

Blijf op de hoogte en volg Moniek

21 Maart 2014 | Australië, Townsville

Hier is dan eindelijk mijn reis verslag van de roadtrip. Het heeft even geduurd, sorry! Het is wel pas een deel want we hebben zoveel meegemaakt dat het te veel was om allemaal in een verslag te schrijven. Have fun :)

Daar gaan we dan! Met z'n 3e in de camper. Een heerlijk gevoel die vrijheid!! Over een maand moeten we in Cairns zijn en daar tussen in.... Weten we nog niet!

Onze eerste bestemming is Port McQuarie een leuk klein stadje aan de zee(dat zijn ze eigenlijk bijna allemaal!). Het is allemaal nog een beetje onwennig ons eerste camping verblijf.. Eerst moeten we alles zoeken om te kunnen koken(ja koken!! Pasta. Bleek achteraf ook de enige keer dat we echt gekookt hebben ;)). Tijdens het koken hebben we een groepje Franse jongens leren kennen die ook aan het rond reizen zijn en hebben een gezellig avond gehad met z'n alle. Ze reizen ook naar het noorden en hebben gelijk een camping een stukje verder samen geboekt. Daarna moesten we het bed in elkaar zetten en konden we eindelijk slapen. We hadden de eerste nacht al zoveel rotzooi gemaakt dat we het de hele maand zo hebben gelaten, we hebben er geen bank en tafel meer van gemaakt.

De volgende dag zijn we gelijk doorgereisd naar Byron Bay. Een super gezellig hippie stadje. Heel klein maar heel gezellig. Hier hebben we weer afgesproken met Wessel. De Nederlandse jongen die we in Sydney hebben leren kennen. We zijn die avond met z'n alle op stap geweest in een bar aan het water. Het ging al vroeg dicht dus liepen door het dorp naar huis, Onderweg stond er jongen op z'n blote voeten gitaar te spelen en te zingen. Super mooi dus hier hebben we nog eventjes gezeten en zijn daarna terug naar de camping gegaan.
Ook hier zijn we 1 nachtje gebleven en zijn doorgereden naar Surfers Paradise.

Hier kwamen we later op de dag aan. We hadden gedacht dat het net zoiets zou zijn als Byron Bay, een heel gezellig klein dorpje maar dat bleek niet echt zo te zijn. Het was een stad met grote gebouwen enzo.. Dat viel dus een beetje tegen en zijn de volgende dag dan ook gelijk doorgereden naar onze leukste plek van de trip...Noosa!
Wat een leuke stad is dat! Je hebt er alles: strand, winkeltjes, natuur en heel veel sfeer. Hier zijn we dan ook 3 dagen gebleven. De eerste dag hebben we surf les genomen. Super leuk maar wel moeilijk. Maar uiteindelijk aan het einde van de les konden we wel blijven staan op het word..Missie geslaagd:). De rest van de en de dag erna hebben lekker een beetje relaxt gedaan, wat gewinkeld, aan het strand gelegen en wat gezwommen in de zee. Ook hier hebben we twee Nederlandse jongens ontmoet die aan het reizen waren met een camper. We besloten om met z'n 5en een wandeling te maken door het national park en daar naar het dolfijnenpunt te gaan. Ze vertelde ons dat de dolfijnen er meestal rond half 6 waren dus wij waren daar om half 6 maar helaas geen dolfijnen... Toen besloten we maar om via het bos terug te lopen en koala's te gaan zoeken. (Helemaal niet bij nagedacht dat het ondertussen al 6 uur was en het om half 7 donker word). Maar wij lopen en netjes de borden volgen. Het was ondertussen half 7 en we waren nog midden in het bos... Dus de vrouwen werden al wel een beetje zenuwachtig. Maar de jongens waren nog redelijk rustig en zeiden dat we er zo wel waren. Ja dat viel dus even vies tegen! 20 minuten later was het pikdonker en liepen we nog steeds in het bos.. Zonder signaal op onze telefoon of een goeie zaklamp. Nadat we enigszins rustig waren en realiseerde dat er maar 1 ding op zat en dat was doorlopen gingen we door.. Ik voorop met een grote lange stok in me handen en het lichtje van me telefoon. Zo voelde ik me nog enigszins veilig tussen de slangen en andere gevaarlijke beesten. Daarachter Rebecca gevolgd door Dave, Marjolijn en Mitch. Na een half uur hoorde wat auto's rijden en zagen wat licht en waren we eindelijk aan het einde van het bos!! Jeetje wat waren we blij! En stijf van de adrenaline haha

Onze volgende stop was Hervey Bay, vanaf hier zijn we naar Fraser Island gegaan. Een van de mooiste plekken van de oostkust van Australie. Een groot eiland waren geen wegen zijn, hier is het strand de snelweg, landingsbaan en parkeerplaats in een. We mochten hier zelf in 4x4 jeeps rijden, we echt gaaf! Ook hier weer een hoop Nederlanders. Super gezellig! Ik besloot om s avonds een rondje te gaan hardlopen over het strand met een Nederlandse jongen. Ze hadden ons al wel gezegd dat er dingo's(wilde honden)op het eiland waren maar wij dachten die zien we toch niet. Dus wel! We waren aan het lopen en het kletsen en in een keer kijk ik achter me, worden we gevolgd door twee dingo's! (Op een meter afstand ofzo!!) ik zeg ok wat nu! We bleven allebei stokstijf staan van schrik en de honden liepen een rondje om ons heen en liepen daarna gelukkig weg. Pfieuw.. Daarna zijn we er nog een paar tegen gekomen maar ze kwamen iedere keer alleen kijken of we eten bij hadden en dan liepen ze weer weg. We zijn 2 dagen op het eiland gebleven.

Town of 1770 was onze volgende bestemming. Een klein rustig stadje waar we lekker een dagje gechilld hebben. Daarna zijn we doorgereden naar Rockhampton. Een stad waarvan iedereen zei daar hoef je niet heen daar is niks aan. Daar denken wij heel anders over!! Eindelijk een stad zonder toeristen met een hoop cowboys :) haha. Toen we aankwamen zagen we een poster dat er een rodeo was dit weekend dus dat zijn we gelijk even gaan opzoeken. Er bleek inderdaad een rodeo te zijn dit weekend dus wij eerst even een camping gaan zoeken en s avonds naar de rodeo gegaan. We hebben een super leuke avond gehad, we hadden wat locals ontmoet en zijn met hun nog stappen in het centrum. De volgende dag zijn we weer naar de rodeo gegaan en hebben weer een leuke avond gehad!

Onze volgende bestemming was Airlie beach. Vanaf hier gingen we naar de mooiste plek van de oostkust.. The Whitsundays! We waren al een paar dagen eerder naar Airlie beach gekomen voordat we op de boot gingen omdat ze tegen ons hadden gezegd dat het super leuk was om uit te gaan daar. Helaas.. Er was niet zoveel te doen. Nou was het ook echt klote weer hier. Zoveel regen!!! Maar toch super benauwd.. Was niet echt lekker. Gelukkig gingen we al snel op de boot maar de Whitsunday eilanden. We hadden een hele grote zeilboot waar we met 30 man 2 nachten overnachten. Hier hadden we gelukkig beter weer. De eerste dag zijn we naar de eilanden gezeild en hebben wat gesnorkeld daar. Dat was heel mooi, het water was helder en er waren heel veel mooie vissen. Die avond hebben we lekker gegeten en nog geklets met iedereen op de boot. En toen moesten we gaan slapen... Ja dat ging dus niet! De boot ging echt heel erg op en neer en het was super warm. Ik ben toen maar op het dek gaan liggen met mijn iPad en wat sterren gekeken. (Was trouwens geen straf want wat een hoop sterren kun je dan zien midden op zee!)
Om een uurtje of 3 moest ik toch echt beneden en in bed gaan want het begon heel hard te regenen. Gelukkig toen toch nog 3 uurtjes kunnen slapen. De volgende ochtend gingen we al vroeg weer varen naar een eiland. Helaas was de zee nog steeds wild en werd ik zeeziek... Geen ontbijt voor mij! Gelukkig waren we al snel bij een eilandje en konden we even van de boot af voor een wandeling. Toen was het gelukkig ook zo weer over en kon ik later op de boot gewoon eten en heb ik er de andere dagen ook geen last meer van gehad. We hebben deze dag nog op paar plekken gesnorkeld en zijn daarna gaan slapen om vervolgens de laatste dag naar White haven beach te gaan! Woow!! Dat is echt een paradijs. Zoo mooi! Spierwitte stranden en blauwe zee. Echt als in de film. Hier hebben we lekker een strand wandeling gemaakt, door de zee gelopen maar vooral genoten van het uitzicht!! Ook liep ik nog langs een pijlstaartrog. (De killer van Steve Urwin) toch raar om die zo te zien zwemmen op een meter afstand. Daarna hebben we nog snorkel stops gemaakt en toen weer terug naar airlie beach zeilen. Hier zijn we toen nog 1 nachtje gebleven en daarna doorgereden naar Townsville.

Daarover meer in het volgende verslag anders word het wel heel veel lezen ;). We hebben het goed naar ons zin zoals je wel kunt lezen. Marjolijn heeft ook besloten met me naar Nieuw Zeeland te reizen dus dar gaat ook helemaal goed komen daar ;).

Liefs